Visie

Onze leerlingen gaan graag naar school. Je kunt hier jezelf zijn, zeggen ze. Op school zijn je vrienden. Je voelt je heel snel op je plek bij ons op school: je treft er altijd wel iemand met hetzelfde gevoel voor humor, dezelfde passie of hobby. Je maakt hier vrienden voor het leven!

Leren vinden we leuk. Met een open blik kijken we naar de wereld om ons heen. Laat je inspireren door de verhalen van de oude Grieken en Romeinen. Nog steeds zie je veel van hun ideeën terug. In de samenleving, in onze wetten, in onze democratie en ook in veel boeken en films. Die basis biedt inspirerende ideeën voor de toekomst. Daar ga je mee aan de slag in de lessen en in projecten.

Onze docenten nodigen je uit om verder te kijken en kritisch te zijn. Nieuwsgierig te zijn. Hoe dachten die Romeinen (‘Rare jongens!’) en Grieken vroeger? Hoe hangen talen met elkaar samen? Of hoe zit het precies met dat pas een paar jaar geleden ontdekte Higgs-deeltje? Met ons brede onderwijsaanbod prikkelen we je om te ontdekken wat je kunt.

Sla je vleugels uit. Kom ontdekken en daag jezelf uit. Je gaat op cultuurreis naar Griekenland of Italië, geeft bijles aan eersteklassers, leeft je in een tussenuur uit in het muzieklab of gaat in gesprek met de burgemeester. Je sluit je aan bij een van de vele clubs, of richt er zelf één op. Je maakt eigen keuzes, zowel binnen de les als daarbuiten.